Pages

Rabu, 21 April 2010

MEMBACA YASSIN.


Barangsiapa yang membaca YASSIN dan pada ayat ke 58 surah tersebut

''SALAMUUN QAULAN MIN RABBIN RAHIM " ...diulang sebanyak 7 kali untuk 7 niat baik mu..

Insyallah dengan izin yang maha esa dan maha kuasa..semua hajatmu akan dikabulkan.
Jika bisa diniatkan begini:
1) YA-ALLAH YA-RAHIM..Ampunkan dosa-dosaku dan saudara-saudaraku...

2) YA-ALLAH YA-RAHMAN..Karuniakan aku isteri..suami..anak-anak yang shaleh dan mencintai islam..

3) YA-ALLAH YA-RAZZAK..Karuniakan aku rezeki yang berkat..kerja yang baik dan berhasil didunia dan akhirat..

4) YA-ALLAH YA-JABBAR..Makbulkan niat penghantar maklumat yang aku dapat ini..

5) YA-ALLAH YA-MUTAQABBIR..Jauhkan aku dari sifat khianat..munafiq dan miskin..

6) YA-ALLAH YA-WADUUD..Karuniakan aku dan seluruh umat muhammad yang beriman kesehatan lahir batin

7) YA-ALLAH YA-ZALJALA LIWAL IKRAM..Makbulkanlah semua hajatku..dan ridhailah aku.....AMIN..

--------------------------------------------

Ada satu lagi rahasia surah Yassin...

1. Yasin..Yasin..Yasin..Yasin (7x) ayat 1..

2. Zalika takdirul 'azizul 'alim (14x) ayat 38..

3. Salamun kowlam mirrobbirrohim (16x) ayat 58..

4. Awalai sallazi kholakos sama watiwal ardzo bikhodirin 'ala anyahluko mislahum bala (3x) ayat 81

Khasiatnya :

1. Jika membaca yassin seperti kaedah tersebut..sama membaca yassin 40 kali dengan sekali baca saja.

2. Berdoa setiap tempat atau setelah ayat tersebut untuk sesuatu hajat dengan ikhla..akan disampaikan Allah segera hajat hambanya..

4 komentar:

  1. DASAR DARI KHASIAT MEMBACA SURAT YASSIN SEPERTI MEMBACA 40 KALI DENGAN MEMBACA SEKALI SAJA APA USTADZ ? MOHON MAAF BIAR SAYA KALAU DITANYA JELAS DASARNYA.....

    BalasHapus
  2. Terima kasih atas perkongsian ilmunya mohon di amalkan insya-Allah semoga ALLAH membalas kebaikan anda dengan kebaikan juga atas perkongsian ilmuNya

    BalasHapus
  3. mohon maaf...

    bukan 40x
    tapi sama dengan 41x...

    BalasHapus