Pages

Kamis, 25 Februari 2010

Doa Nabi Muhammad semasa beliau bangun dari tidur bagi solat tahajud

Ya Allah..bagi-Mu segala pujian..
Engkaulah yang menegakkan langit dan bumi..Dan apa-apa yang berada di dalamnya..
Ya Allah..bagi-Mu segala pujian...
Kepunyaan-Mu seluruh kerajaan langit dan bumi..Dan apa-apa yang berada di dalamnya..


Ya Allah..
bagiMu segala pujian..Engkaulah Cahaya langit dan bumi..
Dan apa-apa yang berada di dalamnya..
Hanya bagi-Mu segala pujian..Engkaulah Yang Maha Haq..Janji-Mu itu Maha Benar..
Pertemuan dengan-Mu adalah benar..Kata-kata-Mu adalah benar..
Syurga itu benar..Neraka itu benar..Para nabi itu adalah benar..
Muhammad adalah benar..Dan Hari Kiamat itu adalah benar..
Ya Allah.
.hanya untuk-Mu aku menyembah..
Hanya kepada-Mu aku beriman..Hanya kepada-Mu aku bertawakal..


Ya Allah..
Kepada-Mu aku kembali..Karena-Mu aku berjuang..dan kepada-Mu pula aku berhakim...
Ampunilah dosa-dosaku yang terdahulu dan yang akan datang..
Ampunilah aku dari dosa yang aku sembunyikan dan yang aku tampakkan..
Dan dari dosa-dosaku yang Engkau lebih mengetahui daripada diriku....
Engkaulah yang Mengawalkan dan Engkaulah yang Mengakhirkan..
Tiada Tuhan melainkan Engkau...
Dan tiada daya dan kekuatan melainkan karena Engkau..
Ya Allah…
(hadith riwayat al-Bukhari)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar